Generalforsamling er aksjeselskapets øverste myndighet. Her møtes alle aksjonærene (eierne) for å ta overordnede avgjørelser for selskapets fremtidige virksomhet.
Stortinget har vedtatt endringer som skal gjøre aksjeloven enklere å følge fra 2019. Dette er de viktigste endringene for deg som skal starte eller driver aksjeselskap.